Jeigu esate asmuo, dirbantis pagal darbo sutartį, tuomet dėl jokių mokesčių ir pajamų deklaravimo galvos turbūt nesukate. Tačiau, jeigu dirbate pagal individualią veiklą ar verslo liudijimą, buhalterinės apskaitos paslaugos jums turėtų būti labai aktualios. Didelėje įmonėje žmogus visada žino, kad gali būti tik mažas savo funkciją atliekantis sraigtelis, o visa kita atliks kiti savo sritį gerai išmanantys žmonės. Tačiau jūs pats galėsite daryti tik tai, kas būtina. Tačiau tada, kai darbas yra vieno žmogaus, ir jis pats save pristato kaip juridinį asmenį, žinoma, atsirandaauksarankiuo sindromas. Tada tenka padaryti labai nemažai, išmokti labai nemažai tam, kad patys galėtumėte tvarkyti visas jūsų darbo paliečiamas sritis. Kartu neišvengiamai tai yra ir buhalterinės ir apskaitos paslaugos.
Kokių klaidų geriau vengti
Į keblias situacijas, kai negali susiskaičiuoti mokesčių arba pridaro klaidų, žmonės patenka tada, kai iš anksto arba nuosekliai daro klaidas. Pirmus metus pradėjus vykdyti individualią veiklą jūsų finansai bus prižiūrimi kitaip. Niekas per daug jums nepriekaištaus, jeigu kažką suklysite. Negausite baudos ir nebūsite patraukiamas į baudžiamąją atsakomybę, jeigu kažką padarysite ne taip, būsite tik perspėjamas. Vėliau už didelius pažeidimus būtų taikomos atitinkamos nuobaudos. Tačiau jums reikia pasistengti ir pirmaisiais metais neklysti. Juk geriau formuoti gerus įgūdžius iš karto ir nedaryti kažko netinkamai.
Taigi, visų pirma, pati pirmoji ir dažnai pasitaikanti klaida – mokesčių neskaičiavimas. Tik pradėjęs dirbti žmogus galvoja, kad gautas sumas išleis dabar, o vėliau, artėjant mokesčių deklaravimo terminui, jis galės tas sumas atidirbti ir turės iš ko susimokėti mokesčius. Čia tikrai yra labai kebli situacija, nes beveik visada tai įgyvendinti bus labai sunku. Daug paprasčiau viskas bus, jeigu atsidarysite kur nors atskirą sąskaitą, ir į ją visada įnešite savo pinigus (galite netgi užšaldyti), kaskart nuo kiekvienos sumos. Galite pervedimus sau daryti kartą per mėnesį, tvarkydami visąmėnesio biudžetą, tuomet mažiau pinigų nukapsės bankui už pervedimo operacijas. Kita klaida – popierių ir apskaitos dokumentų nekaupimas. Jums tikrai jų reikia prikaupti, todėl paskirkite vieną tvarkingą stalčių, ir ten tvarkingai laikykite visus reikiamus dokumentus.
Kaip palengvinti darbą
Žinoma, jeigu jums yra sunku patiems deklaruoti pajamas ir mokesčius, jeigu nesugebate tinkamai susiskaičiuoti mokesčių, tai visada galite kreiptis į specialistus. Vilniuje ir kituose miestuose yra buhalterių ir mokesčių apskaitos firmų, kurios jums gali padėti susitvarkyti.